luni, 23 martie 2009

Gicuţă boschetaru' ..

Citind fazele de pe VDC .. m-am gandit sa povestesc si eu ceva .. o viata de cacat .. a unui om care , sunt convins , daca ar avea calculator , ar posta pe site-ul ala .. E un boschetar , hoinar , cum sunt mii in Romania .. totusi , ce m-a impresionat la el .. e ca , pe alocuri , inca dadea dovada de luciditate .. pe langa faptul ca povestea vietii lui mi s-a parut tare ..

Asadar .. asta-toamna , pe la jumatatea lunii octombrie .. am fost cu prietenii mei Vlad si Georgiana sa ma inscriu pentru examenul CAE .. dupa inscriere , am cumparat si niste carti , am mancat de vreo 2 ori la fast-food'uri .. ne-am cumparat si cate ceva de imbracat .. asa ca , la intoarcerea in Ploiesti , vazand ca nu mai avem decat o parte infima din banii pe care ii aveam la plecare , ne-am dat seama ca nu are rost sa mai dam bani si la taxi .. asa ca am asteptat autobuzul ..

Dupa cateva minute de asteptare .. un om , care sincer , nu arata a boschetar (in ciuda mirosului de vodka ieftina) , se apropie de noi si ne cere niste bani , spunand ca a adormit in tren , a uitat sa coboare la Brasov , si acum nu are banii cu care sa se intoarca .. So , am bagat mana in buzunar , si am scos toate monezile pe care le aveam .. si i le-am pus in palma .. am observat ca era o suma considerabila pentru unul ca el .. erau mai multe monede de 50 bani .. Foarte incantat , mi-a multumit , si m-a intrebat : 'Esti dintr-o familie mare, nu ?' .. 'Da , am un frate si o sora .. am si multi veri , matuse , unchi ..' .. 'Se vede , esti un om bun ..' .. Si apoi a inceput sa povesteasca ..

'Eu sunt X (un nume german) , pe scurt , Gicuţă , boschetar intelectual .. Tatal meu a fost profesor universitar , mama profesoara .. Am avut o copilarie frumoasa , alaturi de parinti si de fratele meu .. am fost un student foarte bun , mi-a placut mereu sa studiez .. stiu chiar 13 limbi straine .. (si mi-a zis cate ceva in fiecare dintre limbi .. nu prea am inteles eu ce zicea in japoneza si araba , dar il credem pe cuvant ..) .. Apoi , totul s-a schimbat .. tata si frate'meu au murit la Revolutie si eu m-am apucat de baut .. asta mi-a distrus viata ..am ajuns boschetaru' din ziua de azi .. De 19 ani , mama sta singura si bolnava intr-o casuta in Fagaras , iar eu , fiu de intelectuali , am ajuns Gicuţă boschetaru' , parasit de sotie si copii , cu casa luata si hoinar prin trenuri , cersind pentru mancare si bautura ..' ..

Sincer , m-a impresionat povestea lui .. Totusi , a fost si o parte care nu mi-a placut .. A zis cam asa .. 'Tu , prietene , esti bolnav ..' .. 'De ce ?' .. 'Asa .. stii care e singura ta salvare ?' .. '?' .. 'Credinta ..' .. 'Pai , da ..' .. 'Eu nu mai cred .. povestile astea .. cu Dumnezeu .. Cu Moise .. Pai , daca eram Moise , si vedeam focul .. si imi zicea sa-mi dau papucii jos .. ii ziceam : My friend , what can I do for you ? Iesi da-te dracu' , si il scuipam si il stingeam cu piciorul ..' .. '...' .. 'Dar , tine minte , tinere .. cultura si credinta sunt salvarea ta ..' ..

Si apoi a venit autobuzul .. Gicuţă a ramas in urma si probabil a mai spus si altora povestea lui .. La ora asta , probabil , este printr-o alta gara din Romania , cersind pentru stropul de vodka zilnic , singura bucurie care i-a ramas ..

4 comentarii:

  1. de treaba rau gigutza asta

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici vorba de ceva impresionant, doar inca un caz de vieti distruse de alcool .. si-a facut-o cu mana lui, suporta consecintele.

    RăspundețiȘtergere
  3. @HQ2 .. pe mine m-a impresionat .. adica .. totusi , a fost intelectual .. si e boschetar acum .. a pierdut totul in viata .. si da , e vina bauturii .. dar nu toti au auto-control ..

    RăspundețiȘtergere
  4. Si inca un exemplu cum o intamplare nefericita poate schimba totul intr-o viata

    RăspundețiȘtergere