luni, 23 martie 2009

Istorie .. din nou ..

Dupa ce , timp de 0 ora am ascultat pe repeat piesa 'Human' .. gandindu-ma la diferite probleme ale vietii .. a venit ora care , in fiecare saptamana , aduce , mai mult sau mai putin , zambete pe fetele mele si ale colegilor mei .. Istoria ..

Probabil ca il cunoasteti pe profesorul nostru .. Ion C. Petrescu .. de fapt , bineinteles ca il cunoasteti .. Doar e trecut in Cartea Recordurilor , la cele mai multe editii ale unei carti de istorie , premiu castigat cu celebra opera 'Mihai Viteazul si arta diplomatiei' .. sau nu ?

Sincer , cum a zis si colegul meu , Ariciu , pe blogul lui .. profu' e un om ok .. dar , ca toata lumea , mai are mici scapari .. de exemplu , crede ca 'tot ce zboara se mananca' .. Fiecare opera a sa este 'premiera , record mondial' , chiar si prefatele sunt unice .. de o valoare inestimabila .. facute de celebrul domn 'profesor academician doctor docent membru titular al Academiei Romane bla bla ..' , prieten bun cu domnul profesor Petrescu ..

Fiind atat de convins de valoarea operelor , opere ce-l fac sa fie in Cartea Recordurilor .. (probabil l-au trecut sub un alt nume , deoarece inca nu apare pe acolo) .. Domnul profesor lanseaza provocari elevilor .. De pilda , 'Cine gaseste o carte de istorie cu mai multe editii ..' .. premiul consta in returnarea banilor platiti pe cartea dumnealui .. Bineinteles , nimeni nu este atat de disperat incat sa caute rezolvarile acestor provocari .. dar dumnealui este extrem de incantat , vazand ca nimeni nu se descurca .. Ei bine , chiar din intamplare , fiind cu niste prieteni intr-o librarie , acum vreo saptamana .. Am dat la sectiunea 'Istorie' peste o carte despre istoria mayasilor , ceva de genu' .. nu mai tin minte .. Atras de coperta si de faptul ca mayasii sunt unul din popoarele mele favorite din istorie .. am deschis cartea .. si am constatat ca ajunsese la editia a 14-a .. M-am gandit imediat la domnul profesor .. dar nu i-am spus ..
In schimb , azi , colegii mei l-au anuntat ca exista aceasta carte .. Si , ca niciodata , in loc sa nege , domnul profesor a afisat o dezamagire .. era clar ca nu i-ar placea sa vada aceasta carte .. De-asta nici nu i-o voi arata .. Dupa munca de 3 decenii depusa , merita sa fie in Cartea Recordurilor .. chiar daca doar in sufletul si mintea dumnealui ..

Apropo de carte .. Poate ca ne grabim , spunand ca nu e tocmai valoroasa .. O intamplare a unuia din modelele mele , Andy Roddick .. ma face sa ma gandesc la ceva .. Se zice ca , la 5 ani , Andy le oferea cadou rudelor , de Craciun , mingi de tenis cu autograful lui .. Va dati seama ce intuitie a avut ? Cat valoreaza acum mingile alea , avand in vedere ca , la 26 ani , a fost nr.1 ATP si detine recordul pentru cel mai puternic serviciu din circuit , peste 250 km/h . Asadar , revenind .. Chiar daca in ziua de azi nu pare asa .. Daca intr-o zi , dl. profesor va intra intr-adevar in Cartea Recordurilor , Mihai Viteazul va fi canonizat(lucru care chiar cred ca trebuie sa se intample) , va dati seama cat vor valora cartile domnului profesor ? Sau cat de mare va fi satisfactia ca am fost elevii dumnealui ?

Asadar .. Respect si toate cele bune , domnule profesor Ion C. Petrescu !

Un comentariu:

  1. presupun k ultima fraza e o ironie /:) :-w
    oricum mizeria d carte a ajuns la editia a 9-a si probabil va continua..:( ..Shtef

    RăspundețiȘtergere